torsdag, december 28, 2006

MASSOR av virkat!

Oj!!! Jag insåg helt plötsligt HUR dålig jag varit på att uppdatera den senaste tiden! Skäms mig!!! Men då finns det ju desto mer för er att titta på NU i stället. Men så där 1½ månads uppdateringar i en och samma post kanske kan bli lite VÄL mycket. LOL Så först och främst börjar vi med allt jag virkat sen dess.







Först har vi två stycken delfiner! Den grå är en RAK till forum-mamman på Pyssel.net och den blå är min egen. Jag försöker virka en av varje till mig själv också av allt jag gjort. Det kan vara bra att ha som referenser i framtiden och så är dom ju så söta med.







Sen har vi ett gäng flygande grisar! LOL Dom blev väldigt poulära så det har jag gjort flera stycken och sålt men det kan ju bli lite mycket att visa ALLA. LOL Den översta är dock min egen. Det här originalmönstert var tyvärr inget vidare så jag har arbetat om det. Till min egn gris blev det en spontan omarbetning medan jag virkade det men sen har jag ju gjort en mer noggran omarbetning till alla dom andra.





När vi ändå är inne på saker jag sålt så har jag också virkat en hel del fågelungar till försäljning. Det borde ha varit med en i lila och aprikos också men den har jag visst glömt att fotografera. (Klant-krams!)





Och så har vi ugglan Errol som jag virkat till min Australiska vän som varit här på besök. Hon samlar på just ugglor och blev väldigt glad. Än så länge har jag inte hunnit virka mig nån egen uggla, men det kommer, det kommer.







Bland det sötaste jag virkat måste ju Chihuahuorna vara! Först virkade jag två till min "Månadens Hemliga Vän" i November (dom kommer det bild på i en senare post) och sen virkade jag den här sötnosen till mig själv. Är den inte ljuvlig?





Söt som socker är också den lilla, lilla zebran jag virkade som RAK till Teardevil som samlar på zebror. Gissa om den gjorde succé! Eftersom Teardevil driver en pärlbutik (Är du intresserad av pärlor rekommenderar jag henne VERKLIGEN!) så har zebran ögon av Swarowski-kristaller i stället för vanliga broderade ögon.





Tillslut har jag virkat ett gäng katter också! Den här är inspirerad av min älskade kisse Elvira som var tvungen att somna in i Oktober. :o( Saknar henne mycket!!!





Sen än julklappskatt till min lillebror baserad på deras katt Mats...





... och en bevingad katt till min svägerska som älskar älvor och sånt.

Dessutom så har jag ju hunnit virka julgranskulorna med så ni kan ju inte påstå annat än att jag varit produktiv sen sist. LOL Är det nån som kan förstå att jag har haft svårt att hinna med att uppdatera? LOL

12 kommentarer:

Anonym sa...

Katterna är bara såååå söta!!!! De ser så himla nöjda ut där de sitter. Lite överlägset nöjda (som en katt som svalt en råtta? *lol*)
Och chihuahuan är bedårande! Och zebran. Och...

Ja. Du förstår nog ;o)

Krimskrams sa...

Tess: Förmodligen ser dom lika belåtna ut som katter som dresserat sin matte mycket väl.Det är ju det vanligaste ansiktsuttrycket bland missarna här hemma. LOL

Jag måste virka mig en egen zebra med vad det lider. Jag ligger lite back med dom egna grejerna. (Har ju inte hunnit)

Kattfot sa...

Nämen dom är ju alldeles underbara allihop! Vad duktig du är. Mina favvisar är ju katterna förstås. Ha en riktigt fin nyårshelg!

Krimskrams sa...

Fröken Kattfot: TÄNK så förvånad jag är att du gillade kissarna bäst. LOL Hoppas du får en trevlig nyårshelg du också!!!

Anonym sa...

Väldresserad matte? Jo, det skulle väl vara därför kanske *lol*

Anonym sa...

Hej! Jag undrar var man får tag på mönstret till den underbara grisen? Har en förkärlek till grisar och har just "kommit på" virkning (dvs. blir inte arg och ger upp direkt, hehe) Det vore jättesnällt och kul om du kunde länka till mönstret eller maila det till nonfigurativ@hotmail.com Ha det!

Victoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Victoria sa...

Hej jag älskar alla dina olika virkningar. Jag har precis börjat virka så jag undrar om du hittar dina mönster på en speciell sida. Länka gärna den. skulle va kul med ett projekt! :D

Krimskrams sa...

Tackar!!!

Min främsta källa til mönster är den här sidan: http://www.crochetpatterncentral.com/directory/animals.php

Lycka till!!!

Anonym sa...

Hej!

Jag har hittat massor med roliga virkningar på internet, men de flesta är på engelska och jag förstår inte de förkortningar som de gör. Te.x: dc, ch, sts, sc. Hopas du kan hjälpa mig. / Victoria

Anonym sa...

Jag har hittat in till en urmysig blogg med massor av virkade söta figurer...kvällen är räddad! Gud vad mycket fint du har gjort...jag blir alldeles salig!
Jag lägger dig i min favoritlista ...hope you don´t mind! Jag är rädd att jag inte hittar hit igen annars ...och det skulle ju vara förskräckligt :)
Tack för en trevlig rundtur!
Vårhälsningar från Clara

Anonym sa...

Oj men himmlars vad söta. Chihuahuorna och delfinerna är helt underbara <3 Du är jätteduktig