fredag, januari 25, 2008

Årets Pyssel - Mera Mormorsrutor

Bara för att visa att jag KAN fotografera, i alla fall NÅGOT bättre bilder, så är det bäst att jag skyndar mig att lägga upp några årets av mormorsrutor också. Det här är ju ett kontinuerligt projekt som kommer att fortsätta ett bra tag till.



(Fabel 543 Röd/orange mix)


(Fabel 151 Guacamole)


Även när ljusförhållanden är bättre kan det ibland
vara lite svårt att fotografera. LOL


Fotomarodören i fråga är en ragdoll
(en av tre i det här hemmet) vid namn Duttis.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Lilla Duttisen *gosar* Hon ä jö för söt lilla madamen =)
(gostassar *S*)

Ja, du kan nog gissa vilken färg jag fastnade för mest då... Mhmm, guacamole. Helt underbara färger!!! *mums*

Krimskrams sa...

Visst är hon en riktigt pötnos?

Jag har sockor och pulsvärmare i Guacamole så jag gillar också den färgen. Och du kan ju räkna ut vilken affär alla garnerna kommer från. LOL

Henrietta sa...

Rutorna var fina men kissekatten var bedårande :o))
Kram Henrietta

Krimskrams sa...

Henrietta: Jag är kanske inte SÅ förvånad över att du faller för henne. LOL Sen ÄR hon osedvanligt bedårande.

á Yeliqa sa...

Oj vilket arbete med alla rutor. Imponerande jobb och vad kul med ett levande garn sådär som skiftar i färg så att den ena rutan blir helt unik. Det skulle vara kul att få se slutresultatet

Sen måste jag berömma dig för den enormt goa katten. Skulle nästan vilja ha med henne hem trots allergi:)

Krimskrams sa...

á yeliqa:Det är verkligen ett roligt garn att virka i, just genom att det skiftar så. Varje ruta är spännande att virka. Jag lovar att visa slutresultatet också i nån avlägsen framtid. Just nu lutar det åt att det blir "soffdyneskydd" till en stor hörnsoffa och då lär det ju ta ett tag innan jag fått ihop nog med rutor.

Stackare som är allergisk. Kissar som är så mysiga. Duttis är verkligen supermjuk både i pälsen och till sättet.