onsdag, maj 30, 2007

Vad ÄR det här för nått????

Va? Har ni aldrig sett en rymdhäst förut? LOL





Orginalet heter Bruno och kommer från Made by You (Jag fick ju mönstret i födelsedagspresent i fredags) men den här får nog snarare heta Gröno. LOL (Jag ville den skulle matcha Mr Mus och sen är det ju färger som jag älskar också, vilket säkert har framgått. LOL)

Det var ett jättekul mönster att virka (som alla Idas mönster). Det var lite extra pysslande med "manen" men jag tycker det är en kul detalj. Nånting jag behöver lära mig är att kombinera virkandet med detaljer i lite andra material, att använda mer kul detaljer överhuvudtaget.

Nästa virkprojekt blir nog några RAKar som jag har haft liggande halvfärdiga ett tag så dom dröjer det ju lite innan jag kan visa. (Dom måste ju ha nått mottagarna först)

10 kommentarer:

Lillasyster sa...

Jamen åååååh så söt.

Har varit dålig på att kommentera dina senaste inlägg, men jag har tittat på dem och dina alster är så fina.

Och så glömde jag bort, fast Tess talade om det för mig *oops*... Stort grattis på födelsedagen i efterskott

*kram*

Anonym sa...

Hihiiiiii Han är ju så söööt!!! *S* Ska försöka sätta fart med min hälien också snart. Tänkte fråga om han är svår, men det är ju ingen idé att fråga dig som är van... ;o)

Krimskrams sa...

Lillasyster: Tackar! Och tackar igen! *kram*

Tess: Du börjar ju bli van du också. :o) Men jag tyckte i alla fall att han var lätt. Han bygger på dom gamla vanliga amigurumiprinciperna med spiralerna man virkar. Det svåraste var att få banden lagom långa.

Mia sa...

Jag hittade din fina blogg idag och ville bara skriva några ord. Gröno blev otroligt söt, gillar färgerna som du valt. Och tack vare ditt inlägg om älgutmaningen bestämde jag mig för att bli medlem på pyssel.net. :)

Krimskrams sa...

Mia: Tack!!! Och välkommen till Pyssel.net, du kommer säkert att trivas!

Anonym sa...

Hittade din blogg nu när jag surfade runt för och leta lite inspiration!! Och såååå söta rymdhästar du har gjort!!!
Jag vill så gärna lära mig virka..det verkar så kul!

Anonym sa...

Så söt den var! Och din älg var abra såå charmig. Har själv virkat ett tag, men har inte lyckats hitta andra bloggar med samma. Tack för titten i din blogg.

Krimskrams sa...

Cattis: Jag kan verkligen rekommendera det virkning. Det är både lätt, roligt och avkopplande och det är ett pyssel/handarbete som det är lätt att ta med sig, så här i sommartider.

Lena: Tack! :o) Kolla Pysselida i min länklista också, det ör hon som designat alienhästen och Mr Mus.

Ida sa...

Vilken sötis.... Jag blir alldeles varm om hjärtat.

Krimskrams sa...

Ida: Det måste ju vara extra kul för dig att se dina mönster uppvirkade av andra.