söndag, oktober 29, 2006

Kort jag har gjort den senaste tiden!

Dags att ÄNTLIGEN ta sig i kragen och visa korten jag gjort! Faktum är att jag inte BARA shoppar pysselgrejer, jag pysslar med grejerna jag shoppat också. LOL





Först ut är det kortet jag gjorde till RAK:en med den virkade kaktusen. Massor av torr chalk runt kanterna på ett gult kort och sen "broderade" (nåja LOL) jag ramen och texten för att det skulle passa ihop med det virkade. Blomman är virkad, samma som på kaktusen.





Sen var det kortet till min Hemliga Vän. Här glittrade jag till det rejält med silverstämplar och rosa metallic + silver- och lilaglittriga pennor. Jag är väldigt förtjust i min trollsländestämpel. Kortet är även lite dekorerat på insidan men det glömde jag fota.





Sen ett kort till världens gulligaste mamma!

Det blommönstrade pappret har jag fått som papperspill i en RAK (en persons skräp kan vara någon annans skatt) och sen är det brodyr, lite chalk, rosa metallicpennan (som knappt syns på bilden) och en fjäril som jag fått från mamma. Tyckte den passade att använda på ett kort till henne.

Mamma blev jätteförtjust i kortet så fort hon fick syn på det, men när hon såg att det stod text i det blev hon besviken eftersom hon hade velat haft det. Lurad! Hon fick det ju i alla fall. :o) (MED en massa gullig text i)


SEN SKAFFADE JAG MIN QK-TÅNG.....






... och det syns ju på korten jag gjort. LOL Massor av stansat! Det översta kortet var till Tess RAK och dom två nedersta fick mamma för att ge till sina kollegor. Efter som det är jag så har jag naturligtvis chalkat lite här och var och kladdat dit lite extra detaljer på kortet med. LOL Inget kort är riktigt färdigt utan att jag "doodlat" lite på det. LOL

Nån som minns att Mamma beställt en serie av kort för att skicka till en väninna som behöver lite extra uppmuntran ett tag framöver? Dom två sista korten tillhör den serien.





Först ett riktigt höstigt kort med utstansade fotohörn och bokstäver, höstlöven som jag fick i paketet från min Hemliga Vän och naturpärlor från ett slaktat halsband och så har jag torrchalkat lite med. Men vänta nu! Det här kortet har jag inte kladdat det allra minsta på!!! LOL





Och så till sist ett kort med stämplade trollsländor (samma stämpel som på det lila kortet) som jag målat med metallicglänsande twinklings och klippt ut för hand (ingen QK-tång inblandat här inte LOL). Den här gången kunde jag inte hålla mig från att kladda som vanligt, men då är i stället kortet helt fritt från chalks. LOL Man måste ju variera sig. LOL

Det här kortet innehåller också en liten överraskning i form av tre små stansade trollsländor som jag skickat med bara som en kul grej.

Inga kommentarer: