onsdag, oktober 25, 2006

Saker jag shoppat!!!

Jag HAR helt enkelt världens gulligaste mamma! Som det säkert framgått här i bloggen så shoppar och pysslar med en väldigt begränsad budget. Men nu har jag fått ett MYCKET generöst pysselbidrag från min mamma på 5000kr!!!! Tanken är dock att det ska gå ENBART till pysselmaterial och inte till nyttigheter. Alltså har jag SHOPPAT!!! Dock har jag fortfarande försökt spara så mycket av pengarna som möjligt för att ha till framtida pysselshoppande också, så nej, jag har inte bränt 5000kr på en gång. LOL

Är ni redo att beundra mina fynd nu? LOL





Dyraste inköpet var ju utan tvekan en Quick Qutz-tång med tillhörande alfabete. (urtaskig bildkvalitet dock) QK är ett system som man avänder för att stansa ut bokstäver och olika former ur papper för att sen dekorera kort och liknande med. Alfabetet som ingick heter Moxie. Är det NÅN som är förvånad att jag valde en rosa tång? LOL





Jag köpte också till några fler "dies" (stansmallar eller vad man nu ska kalla dom). Både tång och dies kommer från Scraphuset. (Dom flesta diesen på bilden är alfabetet jag fick med tången)





Sen blev det två ljuuuvliga stämplar med blomsterfeer från Stämpelgården. Jag misstänker att jag så småningom kommer köpa på mig alla i den serien för dom är helt enkelt underbara. Men dom är lite för dyra för att jag ska köpa alla på en gång.





Och för att fortsätta temat med blomsterfeer så kunde jag inte motstå att köpa några 3D-motiv med blommor och blomsterfeer när jag ändå var inne på Stämpelgården.





Naturligtvis har jag köpt några "riktiga" blommor också. Dom till vänster från Stämpelgården och dom till höger från Pysselpunkten som har stor utförsäljning av alla varor. Jag lyckades norpa dom sista "hydrangeorna" (hydrangea=hortensia) men resten av varorna jag beställt var redan slutsålda när jag handlade 00.26. (Hennes utförsäljning började exakt vi midnatt och redan den första minuten hade hon hunnit får 80 (!!!) beställningar så jag var ju SENT ute. LOL)





Lite färger har det ju blivit med. Torrchalks i underbara färger och läckra Twinklings (glittrande vattenfärger). Båda köpta begagnade på Pyssel.net. Bara för att jag fått ett pysselbidrag så slutar jag ju inte tänka ekonomiskt. LOL





Och slutligen MÄNGDER av juvligt Tilda-garn från Garntjänst Här ska virkas!!!

Dessutom har jag köpt lite smått och gott som häftkuddar, gluedots, stämpelrengöring och sånt + några ark enfärgat papper i lila, grönt och rosa. Men det finns ju gränser för hur många bilder jag kan visa. Stämpelrengöring är ju inte SÅÅÅÅ kul att titta på. LOL

2 kommentarer:

Kattfot sa...

Wow, vilken näll mamma :-) Och vilka roliga pysselprylar du hittat. Blomsterfeerna var ju bara för söta.
Vad tråkigt med din ena kisse, usch det är så jobbigt att skiljas från sina fyrfota vänner.

Hoppas få se lite av pysslet du gjort! Ha en bra kväll :-)

Krimskrams sa...

Kattfot: Hon ÄR verkligen suveränt gullig! Jag misstänker att det var som lite extra tröst när det gäller min lilla kisse med.

Det finns ju så OTROLIGT mycketläckert att köpa! LOL

Bilder på pysslet kommer så småningom. Jag måste ju visa mina nya kort.