onsdag, oktober 04, 2006

Nån som vill ha en liten amigurumi-pippi...

... och samtidigt sponsra Rosa Bandet? Nu auktionera min lilla fågelunge ut hos Pyssel.net. Alla pengar går givetvis direkt till Rosa Bandet och inte ett enda öre till mig.





Amigurumi är japanska och betyder virkad (eller stickad) docka. Dom är både lätta och roliga att göra och jag har ett helt gäng att visa upp om jag bara får ändan ur. LOL Den här sommaren har jag haft virk-noja och pulsvärmare har jag inte börjat med förrän under hösten så i stället har det blivit mååånga virkade små sötnosar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Töt! Hon ser lite blyg ut när den står lite så där på sne'. Hoppas hon inte tycker det blir för läskigt att bli bortauktionerad ;o)

Krimskrams sa...

Jag tror nog lilla pippin hamnar hos nån riktigt snäll pysslare.

Anonym sa...

Det går bra för henne såg jag nyss. Hoppas det blir ännu mer, för det är hon värd ;o) Och Rosa Bandet också förstås.

Krimskrams sa...

Tackar! Jag känner mig jättenöjd. :o)

Anonym sa...

Jag bjöd på den söta pippin, men tyvärr så vann jag inte auktionen. Ville bara säga att jag tycker att den är supergullig.

Krimskrams sa...

Aria: Tack! :o) Jag blir jätteglad att du gillade den nog att vara med och bjuda.

Strumpstickan sa...

Hej! har du några bra tips på böcker eller webbsidor? jag ska börja på min första...

Krimskrams sa...

Strumpstickan: Så kul! Jag läste lite om amigurumis här: http://crochetme.com/amigurumi fågeln kommer härifrån http://www.hejida.se/ och här http://www.crochetpatterncentral.com/directory/animals.php kan du hitta en massa djurmönster. Jag har hämtat inspiration från en annan bra sida med men det verkar försvunnen nu.