söndag, september 03, 2006

Artist Trading Cards

Det är väl bäst jag visar lite pyssel också så ni inte tror att jag BARA ägnar mig åt CSS-kodande. LOL

I dag tog jag en paus från flyttkartongerna och skapade mitt livs första ATCs. ATC betyder som rubriken antyder Artist Trading Card och är små samlarkort som man tillverkar och byter med andra likasinnade. Måtten är alltid 64 mm x 89 mm och dom bör vara platta nog att gå ner i plastfickor men annars får man tillverka dom precis hur som helst. Korten får aldrig säljas utan bara bytas.

Eftersom jag lider av materialbrist i dagsläget tänkte jag satsa på doodling (telefonklotter LOL) men tyvärr blev inte scanningen så lyckad. Jag använde glitter-pennor men det syns inte på bilderna som blev matta och tråkiga. Ni får använda fantasin och föreställa er att allt glittrar och att fägerna är intensivare också.







Jag dekorerade också ett av korten med presentpapper och glittrande pärlor. Det här och det silverfärgade kortet är mina favoriter

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vet man om att det ska vara glitterpennor så ser i alla fall jag att det är såna färger. Jag fastnade för de två till vänster =)

Krimskrams sa...

Tess: Jag funderar på att ta kort på dom... Dom glittrar VÄLDIGT IRL. Silverhjärtat (som t.o.m ser glittrigt ut här) är silverpapper.

Anonym sa...

Hvor er de altså søde. Jeg kan mægtig godt lide det lilla men det sidste er min absolut favorit.

Pink

Krimskrams sa...

Pink: Tack! :o) Jag är glad att du gilalr dom. Du har god smak!