tisdag, september 19, 2006

Min första RAK!!!

Det här med RAK är en annan grej jag gillar med Pyssel.net. RAK står för Random Act om Kindness och är helt enkelt när man skickar överraskningspresenter till folk utan nån särskild anledning annat än att göra dom glada förstås (den viktigaste anledningen av alla).

Jag har skickat två RAK-ar själv, dels den svartvitrandiga musen och dels en som jag inte törs visa än eftersom jag inte vet om hon som ska få den läser min blogg. (Ooops, glömde ta kort på kortet jag skickade ihop med musen) Dessutom har jag skickat igelkotten och dom gröna örhängena till två vänner men dom skulle ju ha fått sina saker ändå, även utan RAK-idén.

I går fick jag min första RAK själv!!! Tjejen jag köpte kylskåpspoesin av i förra texten hade skickat med två självhäftande trädekorationen som RAK också. Kul!!!! Är inte kissen söt? VÄLDIGT passande till ett kattfreak som mig. LOL



4 kommentarer:

Anonym sa...

Överraskningar är trevliga saker ;o) Och som sagt, de är väldigt fina örhängena =)

Nu har jag beställt böcker... Var in på Bokia idag och hittade två böcker. Väldigt tunna sådana, och små i formatet. Den ena hetta Börja virka och kostade 159 kr!!!!*hjälp* Den andra heter Pulsvärmare och kostade 179:-
I jämförelse var den senare mer värd sitt pris, men inte den första. Så jag kikade på AdLibris nu. Och de kostar 83 resp 107 kr. Lite skillnad mot bokhandeln... (Och portofritt dessutom =)
Fast iofs fattade jag det som att 'Börja virka' har kommit ut i år och är väldigt ny, så på ett sätt kan jag förstå det hutlösa priset så här i efterhand. Men de missar ju klart kunder när det kostar som det gör. Nä, tacka vet jag Adlibris.





Jo, jag vill börja virka. Det märks väl aldrig? Näe, du har inte alls smittat av dig *LOL*

(Panduropaketet har inte kommit än, och jag orkar inte bry mig om att ringa. Inte än i alla fall.)

Krimskrams sa...

Så trevligt att jag lyckats smitta av mig. :o) Jag älskar att inspirera folk! Jag borde nog visa fler av mina amigurumis här men jag har inte riktigt hunnit än.

STOR skillnad på bokpris! Den där pulsvärmarboken har jag varit lite sugen på själv men jag har ju fått för mig att det mest är stickade pulsväramre i den och jag stickar inte så gärna. Däremot har jag några andra mera vanliga virkböcker (stjärnor, dukar och sånt) för virka har jag alltid gillat. Ett tag virkade jag t.o.m spetsar.

Anonym sa...

Jo, jag tror också det var mest stickade pulsvärmare i boken. Men de var snygga, och man kan ju säkert göra om mönstret till virkning istället. Om inte annat finns ju inspirationen där =)

Krimskrams sa...

Krimskrams: Hm... Man skulle också kunan köpa den till sin stickande mamma.... LOL