fredag, september 01, 2006

*mutter* CSS *mutter*

Fortfarande inte helt nöjd med utseendet på bloggen (HTML ÄR trevligare än CSS) men nu får det duga. Jag kommer säkert gå in och peta i blogglayouten lite då och då i fortsättningen med (weblayout är OCKSÅ en form av pyssel. LOL) men nu känns det som det är dags att offentliggöra pysselbloggen.

Jag insåg just att Blogger inte har nån räknare (Det känns inte som att jag kan få ut riktigt vad jag vill av Blogger som blogg-verktyg) men ni får väl ge er tillkänna genom att kommentera. LOL

Välkomna hit!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns ju andra räknare att ta till :) T ex här Jag trodde blogspot använde html åxå. Men tydligen inte :)

Men jag stör mig på ordverifikationen. Om de ska ha en sån kan de väl i alla fall göra den lite klurigare *lol* Fast ibland blir det fel ändå, av nån anledning...

Humlan sa...

Om jag får komma med en liten synpunkt, så är det lite svårt att läsa med allt bakrundsmönster. Vill du ha mönster så kan du kanske ha lite mörkare text?

Annars låter detta kul! Jag är också lite pysslig av mig, men jag har problem att hinna... så pärlorna, stickningarna och hobbyfärgen ligger här och ropar på mig. *S*

Krimskrams sa...

Tess: Dom kör nog med nån kombination av både CSS och HTML.

Jag får se hur jag gör med räknaren. Tack för tipset!

Jag är inte heller så förtjust i wordverification men jag är ännu mindre förtjust i spam så jag vill inte ta risken.

Humlan: Ser du mönster bakom texten? Det är nämligen INTE meningen. Bakgrunden ska vara runt själva textblocket men där texten är (och länkar och sånt) ska det vara vitt (nästan vitt i alla fall). Vad har du för browser?

Man hinner aldrig med allt pysslande man vill göra. LOL

Anonym sa...

Jag har också mönster bakom texten. Och jag har firefox. Ska kika en snabbis på IE [...] Du, det var väldans vilken skillnad. Jag mailar en skärmdump så du får se =) Måste ju säga att IE-versionen av sidan var en aning bättre. Men andras sidor på blogspot funkar bra i firefox. Du får väl ladda hem den browsern för att testa sidan i om inte annat.

Nu ska här skärmdumpas ;o)

Krimskrams sa...

Ooops! Bloggen ser ju katastrofartad ut i Firefox! Tack för skärmdumpen!