onsdag, september 20, 2006

Nästa kort!

I dag har jag gjort nästa kort i den uppmuntrande serien mamma beställt. Bilden jag hade i huvudet var med svart kartong men det hade jag visst ingen. Ooops! Sen vet man ju aldrig riktigt hur slutresultatet blir när man "doodlar".





Jag har använt glitterpennor (blålila + silver, det ser nästan lite guldigt ut på bilden) och så kunde jag ju inte mostå att chalka kanterna blå den här gången. Alltid roligt att leka med sina nya grejer. LOL Sen gör det ju mycket för intrycket också. Kanterna på det blå arket är dessutom dekorerade med silverpenna, det syns väldigt diffust IRL men det ger det där lilla, lilla extra.

2 kommentarer:

Humlan sa...

Snyggt, detta också! Nu ser jag ju det chalkade också, trodde först att det var skugga!
Kortet ser verkligen "arbetat" ut.

Krimskrams sa...

Tack igen! :o)

Chalkningen är ju mycket mera markant på det här kortet. Dels var ju det förra i vitt och dels var jag fegare då. LOL Men tanken är ju bl.a. att ge det lite djup och 3D-skugga så ser det ut som skugga så är det ju inte helt fel.